lördag 10 november 2012

Testprodukt

I veckan har jag testat färgpigment från WS form. Jag valde svart pigment för jag har blivit lite svart fixerad, kul att pröva iaf. Men det finns pigment i flera färger om du är intresserad av att pröva annan färg. De olika färgpigmenten hittar du här.
Pigmentet blandas i den torra betongen, innan vattnet tillsätts, jag blandade i en hink för att ha koll på hur det blev färgmässigt.

Det blev rejält svart i hinken efter att jag blandat i vatten. Lite suddig bild men jag hade svårt att fota och var lite betongsmutsig om händerna ;)
 
Nu har jag testat några formar och så får vi se hur betongföremålen blir när de härdat färdigt, visar dem här längre fram.

Visar här vanlig betong och den svarta brevid varandra.

Svarta hjärtan.

 Många har frågat om vart det går att få tag i formar, det här företaget både tillverkar och säljer formar du finner flera här.

Följ mej så får ni se slutresultatet =)
Ha en fin helg!
KRAMAR

1 kommentar:

  1. Hej!!! Vad roligt att du ska vara med,,hoppas att vi får det lite varmare än sist,
    Kramen

    SvaraRadera